Cvičenie Pilates

Joseph Hubertus Pilates svojim klientom sľuboval:

po 10 lekciách sa budete cítiť lepšie,

po 20 lekciách budete lepšie vyzerať,

po 30 lekciách budete mať celkom nové telo!

Toto si treba pripomenúť na úvod opisu Pilatesovej techniky, keďže do týchto hesiel sám autor zakomponoval podstatu svojej metódy. V spomínanej technike autor zdôrazňuje harmóniu tela s rovnováhou ducha, za kontroly dýchania a vycentrovanosti. Ak sa teda cvičenie robí v súlade so základnými pravidlami a v originálnom prevedení, dostavuje sa aj odľahčenie mysle. Pilates vypracoval okrem základných  cvičení aj originálne náradie pre  pacientov ležiacich na nemocničných lôžkach.

K priaznivcom Pilatesovej metódy sa pripojili aj fyzioterapeuti a rehabilitační lekári, ktorým poskytuje obrovské možnosti v oblasti terapie. Pilatesova metóda spevňuje hlboký stabilizačný svalový systém, ktorý sa nedá aktivovať bežne v štýle fitnes. Metodika

  • zvyšuje výkonnosť, ohybnosť,
  • rozvíja silu, rovnováhu, koordináciu pohybu a
  • upravuje nesprávny stereotyp dýchania.

Pilatesove cvičenie zlepšuje držanie tela a upravuje pohybové stereotypy. Formovanie tela nastáva nie v zmysle pribúdania hmoty, ale v správnej aktivite svalov.

Musíte sa zmieriť s tým, že teória - "v tomto veku to bude už len s bolesťou" - je neplatná.


 

Verzia pre tlač Pošli link